CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 6 August 2012

Bilakah Masa sesuai untuk anda membeli EMAS?

Bilakah Masa Sesuai Untuk Membeli Emas ?

Salam Sejahtera Semua,
Harga emas terus meningkat dari semasa ke semasa, bagi mereka yang faham tentang konsep pelaburan di dalam emas fizikal, mereka akan membeli dan terus membeli selagi mempunyai tunai.
Tetapi bagi sesetegah individu yg masih kabur tentang konsep ini, pastinya terpengaruh dgn Sentimen Pasaran, dan berasa takut untuk membeli emas kerana harganya melambung semakin tinggi.
Sebenarnya, jika kita membuat pelaburan ke atas komoditi emas di dalam dagangan futures market, memang patut untuk kita berasa takut untuk membuat dagangan.
Tetapi jika kita ingin membeli emas fizikal, tiada waktu yang spesifik diperlukan, dan walau setinggi mana pun harganya di pasaran, nilainya akan terus meningkat tanpa had masa dan nilai maksimum.
Jadi tiada istilah untuk tunggu harganya turun, baru beli atau “Buy Low, Sell High” dalam pelaburan emas fizikal ini. Kalau kita terus berpegang dgn konsep seperti itu, saya jamin walau harganya dh mencecah RM 200 segram sekalipun, kita masih belum membeli waima 1 gram emas, kerana merasakan harganya dah cukup tinggi dan mungkin akan turun pulak jika kita membeli emas di waktu itu.
Konsep itu betul jika digunakan utk pelaburan saham, bond, pasaran matawang dan dagangan spot gold. Tapi jika diaplikasikan untuk membeli emas fizikal bermakna kita telah menggunakan teknik pelaburan yang tidak sesuai dengan portfolionya.
Kesannya, sampai bila-bila pun kita tidak akan mempunyai emas untuk simpanan.
Tiada sesiapa yg boleh mengatakan harga emas sudah mencapai ke paras yg cukup tinggi dan tidak akan naik lagi, kerana jika perkara itu berlaku, bermakna nilai emas tidak lagi menjadi sandaran kepad nilai matawang. Adakah situasi ini akan berlaku ?
Buatlah pilihan anda sekarang.
EMAS = BELI EMAS , SIMPAN EMAS, BERNIAGA EMAS

kredit to AzharMokhtar


PEMILIK BLOG

Nama: Clement Jouling
Asal: Kota Kinabalu, Sabah
Hand Phone: 013 553 0073 (sms only)
clementjouling@yahoo.com

Clement Jouling ialah Dealer berdaftar dengan Syarikat Gold Silver Resources Sdn. Bhd. iaitu sebuah syarikat menjual dan membeli emas dan perak. Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang jual-beli emas dan perak dengan harga yang lebih rendah, boleh hubungi beliau di talian atau alamat email di atas

0 comments:

Post a Comment